В цій статті ми обговоримо:
Щоб відкрити інтернет-магазин, можна піти за класичною схемою – закупити товар, привезти його на свій склад і надсилати звідти клієнтам.
А можна працювати і без власного складу – за моделлю дропшипінгу. Це схема продажів, коли продавець тільки приймає замовлення від покупців, а зберігає і відправляє товари клієнтам постачальник. Дропшипінг – один із найпоширеніших видів ведення товарного бізнесу.
Розбираємось, як усе влаштовано і що потрібно, щоб розпочати бізнес із дропшипінгом.
Як влаштований дропшипінг
Дропшипінг дозволяє не заморожувати гроші в товарі, коли партію закуплено і треба чекати, поки все буде продано. Цю модель часто використовують підприємці-початківці, у яких немає можливості вкладати в обіг багато грошей. А також ті, хто не хоче займатися зберіганням, відвантаженням та доставкою товару.
У цій моделі продажів по дропшипінгу, зазвичай, задіяно декілька людей:
- кінцевий споживач – клієнт магазину, який купує товар для себе;
- дропшиппер – продавець, який контактує з кінцевим споживачем від свого імені, але фізично цей товар не зберігає у себе та не доставляє. Його завдання створити майданчик для продажу та заводити туди клієнтів;
- постачальник – оптова компанія, імпортер чи виробник продукції, який надсилає товар кінцевому споживачеві.
Ось як може виглядати черга дій в одній із схем дропшипінгу:
- підприємець обирає постачальника і укладає з ним договір;
- дропшиппер відбирає товари у постачальника і встановлює на них свою націнку і розміщує їх на сторінках свого інтернет-магазину;
- клієнт оформляє замовлення;
- дропшиппер повідомляє про замовлення постачальника – а саме, куди і що він має відправити;
- постачальник надсилає товар за адресою, яку повідомляє посередник.
Робота з фінансами може бути організована по-різному. Наприклад, так: кінцевий покупець оплачує вартість товару дропшипперу, той утримує свій відсоток і переказує решту грошей постачальнику. Є інший варіант: коли постачальник сам приймає оплату від кінцевого споживача, а потім переказує відсоток за замовлення дропшипперу.
Замовлення обробляють вручну чи автоматично. Іноді клієнт оформляє замовлення на сайті або в соцмережах, а дропшиппер йде на сайт постачальника та оформляє його там. Цей процес можна автоматизувати: постачальник надає дропшипперу API, той вставляє на сайт спеціальний блок для замовлення. І коли клієнт оформляє замовлення на веб-сайті дропшиппера, він автоматично передається постачальнику.
Переваги та недоліки дропшипінгу з погляду постачальника
Дропшиппери – це не просто посередники, які «з’їдають» свій відсоток із вартості товару. Для виробників та імпортерів робота з ними має свої переваги.
Не треба шукати клієнтів, вкладатись у просування та рекламу. Припустимо, що постачальник будівельних матеріалів хоче продавати свої товари через інтернет і доставляти на адреси покупців. Можна зробити сайт, просувати його у пошукових системах, налаштовувати контекстну рекламу, розкручувати соцмережі. Усе це потребує вкладень, часу, команди. Якщо постачальник працює з дропшиппером, то це вже не його турботи.
Простіше забезпечити широку присутність бренду на ринку та отримати більше клієнтів. Якщо в ніші висока конкуренція, реклама ризикує загубитися серед багатьох аналогічних пропозицій. Звичайно, можна створити кілька сайтів, кілька профілів в одній і тій самій соцмережі та згенерувати багато рекламних оголошень на той самий товар. Але це довго, дорого і є ризик блокування.
Коли постачальник працює з дропшипперами, кожен із них створює свої сайти, профілі в соцмережах та рекламні оголошення. Товар одного постачальника представлено на великій кількості майданчиків. Порушень немає, оскільки товар продають різні компанії.
Ключовий недолік дропшипінгу для постачальника – потрібно контролювати мінімальні рекомендовані ціни, щоб виключити демпінг у своїй мережі дропшипперів.
Переваги та недоліки дропшипінгу з погляду продавця
Для дропшипперів є свої зручності працювати з товаром через постачальника, а не самостійно:
- менше вкладення на старті – не потрібно витрачатися на закупівлю товару, оренду складу, логістику та команду, яка працюватиме на цих етапах;
- немає ризику утворення неліквіду – ситуація, коли ви неправильно спрогнозували попит, закупили товар, а він не пішов і просто лежить на складі, у дропшипінгу неможлива. Якщо попиту не буде втратитися можна лише на витратах на рекламу, але не на закупівлю товару;
- працюючи з різними постачальниками, можна пропонувати відвідувачам сайту широкий асортимент товарів;
- простіше тестувати новинки – не потрібно закуповувати партію та чекати на доставку. Знайшли постачальника, додали товар на сайт, запустили рекламу;
- легше віддалено керувати бізнесом – всі процеси тільки онлайн. Немає складу та необхідності контролювати офлайн-процеси.
Але в роботі дропшиппером є кілька істотних мінусів.
- ціна товару буде не такою низькою, як могла б бути, адже продукція купується не безпосередньо у виробника, а через посередника;
- відсутність товару «під рукою» може ускладнити маркетинг та рекламу. Дропшиппер не має продукції, він не може сфотографувати її, розібратися у властивостях, щоб використовувати це для контенту на сайті або в рекламі. Часто доводиться покладатися лише на інформацію, яку надає сам постачальник;
- багато конкурентів – зазвичай одні й самі товари з тими самими умовами доставки пропонує безліч дропшипперів. Потрібно добре розумітися на інтернет-маркетингу, щоб просувати товар і зробити так, щоб його купували саме у вас;
- високі репутаційні ризики – постачальник може підвести. Це може бути надісланий не той товар, неякісна або погано упакована продукція та інше. Але негатив йтиме на адресу магазину дропшиппера, оскільки в очах покупця продавець – він.
Види дропшипінгу
Дропшипінг буває різним. Хтось продає велику кількість товарів від різних постачальників, хтось концентрується на одній категорії, але купує продукцію у різних постачальників, а хтось вибирає фірму-виробника та продає лише її товари. Вибір залежить від навичок, ресурсів та бажань продавця.
Простий перепродаж товарів – по цій бізнес-моделі дропшиппер продає товари від різних постачальників на одному майданчику. Такий вид дропшипінгу підходить тим, хто добре розуміється на конкретній сфері або в проблемах певної групи покупців. Наприклад, якщо ви експерт у спортивному харчуванні, можна створити інтернет-магазин із такими товарами, писати статті на тему спортивного харчування, розповідати про нього у соцмережах та продавати.
Інтернет-представництво офлайн-бізнесу – не всі виробники та постачальники нормально представлені в інтернеті. Деякої продукції взагалі немає онлайн. Можна зіграти на цьому та запропонувати компанії збільшити продажі за рахунок дропшиппінг-партнерства. У вас буде ексклюзивний асортимент та не буде конкурентів.
Організаційно це складніша модель: потрібно знайти відповідну компанію, домовитися з нею, отримати доступ до товару як мінімум, щоб зробити хороші фото. Якщо компанія ніколи не працювала з дропшипперами і тим більше не представлена онлайн, вона може не мати потрібного вам для роботи контенту і все доведеться збирати самостійно.
Є ще один важливий аспект. Ви можете знайти компанію, вкласти сили в роботу з її товарами, а вона потім вирішить співпрацювати з іншими дропшипперами. У вас з’явиться багато конкурентів. Чи це можливо, буде залежати від того, на яких умовах ви укладете договір. Як почати продавати по дропшиппінгу
Для цього необхідно виконати слідуючі дії:
- зареєструватися ФОП або зареєструвати юридичну особу – в іншому випадку ваша діяльність буде нелегальною, що призведе до проблем із законом;
- визначити товарну нішу чи ніші у яких ви хотіли б працювати. Бажано, щоб ви в ній розбиралися, це значно полегшить і роботу з сайтом, соціальними мережами, запуск та настроювання реклами та спілкування з потенційними покупцями;
- уточнити, наскільки товари мають попит;
- знайти постачальника та укласти з ним договір;
- створити онлайн-майданчик для продажів – це може бути інтернет-магазин або групи в соціальних мережах;
- наповнити каталог інтернет-магазину описами товарів, актуалізувати ціни та залишки товарів;
- почати рекламувати сайт або групи в соціальних мережах, представити товари, що продаються на торгових майданчиках і дошках оголошень;
- консультувати та приймати замовлення від покупців;
- надсилати оплачені заявки постачальнику;
- відстежувати доставку замовлень покупцям.
Метод дропшипінгу хороший помічник для організації торгівлі в інтернеті. Він дозволяє з мінімальними затратами вести успішний власний бізнес.