Дропшипінг у товарному бізнесі

Розбираємось, як усе влаштовано і що потрібно, щоб розпочати бізнес із дропшипінгом

Стаття на 7 хв.

В цій статті ми обговоримо:

Щоб відкрити інтернет-магазин, можна піти за класичною схемою – закупити товар, привезти його на свій склад і надсилати звідти клієнтам.

А можна працювати і без власного складу – за моделлю дропшипінгу. Це схема продажів, коли продавець тільки приймає замовлення від покупців, а зберігає і відправляє товари клієнтам постачальник. Дропшипінг – один із найпоширеніших видів ведення товарного бізнесу.

Розбираємось, як усе влаштовано і що потрібно, щоб розпочати бізнес із дропшипінгом.

Як влаштований дропшипінг

Дропшипінг дозволяє не заморожувати гроші в товарі, коли партію закуплено і треба чекати, поки все буде продано. Цю модель часто використовують підприємці-початківці, у яких немає можливості вкладати в обіг багато грошей. А також ті, хто не хоче займатися зберіганням, відвантаженням та доставкою товару.

У цій моделі продажів по дропшипінгу, зазвичай, задіяно декілька людей:

  • кінцевий споживач – клієнт магазину, який купує товар для себе;
  • дропшиппер – продавець, який контактує з кінцевим споживачем від свого імені, але фізично цей товар не зберігає у себе та не доставляє. Його завдання створити майданчик для продажу та заводити туди клієнтів;
  • постачальник – оптова компанія, імпортер чи виробник продукції, який надсилає товар кінцевому споживачеві.

Ось як може виглядати черга дій в одній із схем дропшипінгу:

  • підприємець обирає постачальника і укладає з ним договір;
  • дропшиппер відбирає товари у постачальника і встановлює на них свою націнку і розміщує їх на сторінках свого інтернет-магазину;
  • клієнт оформляє замовлення;
  • дропшиппер повідомляє про замовлення постачальника – а саме, куди і що він має відправити;
  • постачальник надсилає товар за адресою, яку повідомляє посередник.

Робота з фінансами може бути організована по-різному. Наприклад, так: кінцевий покупець оплачує вартість товару дропшипперу, той утримує свій відсоток і переказує решту грошей постачальнику. Є інший варіант: коли постачальник сам приймає оплату від кінцевого споживача, а потім переказує відсоток за замовлення дропшипперу.

Замовлення обробляють вручну чи автоматично. Іноді клієнт оформляє замовлення на сайті або в соцмережах, а дропшиппер йде на сайт постачальника та оформляє його там. Цей процес можна автоматизувати: постачальник надає дропшипперу API, той вставляє на сайт спеціальний блок для замовлення. І коли клієнт оформляє замовлення на веб-сайті дропшиппера, він автоматично передається постачальнику.

Переваги та недоліки дропшипінгу з погляду постачальника

Дропшиппери – це не просто посередники, які «з’їдають» свій відсоток із вартості товару. Для виробників та імпортерів робота з ними має свої переваги.

Не треба шукати клієнтів, вкладатись у просування та рекламу. Припустимо, що постачальник будівельних матеріалів хоче продавати свої товари через інтернет і доставляти на адреси покупців. Можна зробити сайт, просувати його у пошукових системах, налаштовувати контекстну рекламу, розкручувати соцмережі. Усе це потребує вкладень, часу, команди. Якщо постачальник працює з дропшиппером, то це вже не його турботи.

Простіше забезпечити широку присутність бренду на ринку та отримати більше клієнтів. Якщо в ніші висока конкуренція, реклама ризикує загубитися серед багатьох аналогічних пропозицій. Звичайно, можна створити кілька сайтів, кілька профілів в одній і тій самій соцмережі та згенерувати багато рекламних оголошень на той самий товар. Але це довго, дорого і є ризик блокування.

Коли постачальник працює з дропшипперами, кожен із них створює свої сайти, профілі в соцмережах та рекламні оголошення. Товар одного постачальника представлено на великій кількості майданчиків. Порушень немає, оскільки товар продають різні компанії.

Ключовий недолік дропшипінгу для постачальника – потрібно контролювати мінімальні рекомендовані ціни, щоб виключити демпінг у своїй мережі дропшипперів.

Переваги та недоліки дропшипінгу з погляду продавця

Для дропшипперів є свої зручності працювати з товаром через постачальника, а не самостійно:

  • менше вкладення на старті – не потрібно витрачатися на закупівлю товару, оренду складу, логістику та команду, яка працюватиме на цих етапах;
  • немає ризику утворення неліквіду – ситуація, коли ви неправильно спрогнозували попит, закупили товар, а він не пішов і просто лежить на складі, у дропшипінгу неможлива. Якщо попиту не буде втратитися можна лише на витратах на рекламу, але не на закупівлю товару;
  • працюючи з різними постачальниками, можна пропонувати відвідувачам сайту широкий асортимент товарів;
  • простіше тестувати новинки – не потрібно закуповувати партію та чекати на доставку. Знайшли постачальника, додали товар на сайт, запустили рекламу;
  • легше віддалено керувати бізнесом – всі процеси тільки онлайн. Немає складу та необхідності контролювати офлайн-процеси.

Але в роботі дропшиппером є кілька істотних мінусів.

  • ціна товару буде не такою низькою, як могла б бути, адже продукція купується не безпосередньо у виробника, а через посередника;
  • відсутність товару «під рукою» може ускладнити маркетинг та рекламу. Дропшиппер не має продукції, він не може сфотографувати її, розібратися у властивостях, щоб використовувати це для контенту на сайті або в рекламі. Часто доводиться покладатися лише на інформацію, яку надає сам постачальник;
  • багато конкурентів – зазвичай одні й самі товари з тими самими умовами доставки пропонує безліч дропшипперів. Потрібно добре розумітися на інтернет-маркетингу, щоб просувати товар і зробити так, щоб його купували саме у вас;
  • високі репутаційні ризики – постачальник може підвести. Це може бути надісланий не той товар, неякісна або погано упакована продукція та інше. Але негатив йтиме на адресу магазину дропшиппера, оскільки в очах покупця продавець – він.

Види дропшипінгу

Дропшипінг буває різним. Хтось продає велику кількість товарів від різних постачальників, хтось концентрується на одній категорії, але купує продукцію у різних постачальників, а хтось вибирає фірму-виробника та продає лише її товари. Вибір залежить від навичок, ресурсів та бажань продавця.

Простий перепродаж товарів – по цій бізнес-моделі дропшиппер продає товари від різних постачальників на одному майданчику. Такий вид дропшипінгу підходить тим, хто добре розуміється на конкретній сфері або в проблемах певної групи покупців. Наприклад, якщо ви експерт у спортивному харчуванні, можна створити інтернет-магазин із такими товарами, писати статті на тему спортивного харчування, розповідати про нього у соцмережах та продавати.

Інтернет-представництво офлайн-бізнесу – не всі виробники та постачальники нормально представлені в інтернеті. Деякої продукції взагалі немає онлайн. Можна зіграти на цьому та запропонувати компанії збільшити продажі за рахунок дропшиппінг-партнерства. У вас буде ексклюзивний асортимент та не буде конкурентів.

Організаційно це складніша модель: потрібно знайти відповідну компанію, домовитися з нею, отримати доступ до товару як мінімум, щоб зробити хороші фото. Якщо компанія ніколи не працювала з дропшипперами і тим більше не представлена онлайн, вона може не мати потрібного вам для роботи контенту і все доведеться збирати самостійно.

Є ще один важливий аспект. Ви можете знайти компанію, вкласти сили в роботу з її товарами, а вона потім вирішить співпрацювати з іншими дропшипперами. У вас з’явиться багато конкурентів. Чи це можливо, буде залежати від того, на яких умовах ви укладете договір. Як почати продавати по дропшиппінгу

Для цього необхідно виконати слідуючі дії:

  • зареєструватися ФОП або зареєструвати юридичну особу – в іншому випадку ваша діяльність буде нелегальною, що призведе до проблем із законом;
  • визначити товарну нішу чи ніші у яких ви хотіли б працювати. Бажано, щоб ви в ній розбиралися, це значно полегшить і роботу з сайтом, соціальними мережами, запуск та настроювання реклами та спілкування з потенційними покупцями;
  • уточнити, наскільки товари мають попит;
  • знайти постачальника та укласти з ним договір;
  • створити онлайн-майданчик для продажів – це може бути інтернет-магазин або групи в соціальних мережах;
  • наповнити каталог інтернет-магазину описами товарів, актуалізувати ціни та залишки товарів;
  • почати рекламувати сайт або групи в соціальних мережах, представити товари, що продаються на торгових майданчиках і дошках оголошень;
  • консультувати та приймати замовлення від покупців;
  • надсилати оплачені заявки постачальнику;
  • відстежувати доставку замовлень покупцям.

Метод дропшипінгу хороший помічник для організації торгівлі в інтернеті. Він дозволяє з мінімальними затратами вести успішний власний бізнес.

Читати ще про податки в Україні

Відповіді на питання, які вас цікавлять

Податки та збори при купівлі житлової нерухомості

Податки та збори при купівлі житлової нерухомості

Декретна відпустка ФОП

Декретна відпустка ФОП

Відпустка ФОП

Відпустка ФОП

Приватні підприємці та оподаткування їх діяльності

Приватні підприємці та оподаткування їх діяльності